Valborg!

Hej, idag är det valborgsmässoafton! Jag är dock en av de individer som håller mig undan supandet och istället håller mig till traditionerna :D Släktingar kommer hit och vi äter gott och snackar skit, det brukar vara hur kul som helst! Sedan kollar man på motorcykelcortege, inte för att det är så jättekul men det är en sån där tradition man inte kan skippa. Några timmar senare beger man sig till skyllberg och kollar på majbrasa, eller majkase som utbölingarna i Gävle kallar det. Där träffar man trevligt folk, köper några lotter och förhoppningsvis kommer man hem en och annan chockladkaka rikare! Så ser min valborg ut, hur ser eran ut. Maila gärna in era egna traditioner på matt...nejdå det behöver ni inte göra!

Imorse vaknade jag 07.30, varför vaknar jag så mkt tidigare än vad jag vill?! Från att jag gick upp framtills nu har jag kollat lite på internet om körkort, gjort körkortstest på en trafiskskolas hemsida och vet ni, jag fick 59 av 70 och de får man godkänt för. Det gav mig lite självförtroende till det riktiga provet som jag har bokat i slutet på Maj. Ska nog även boka halkbanan idag, men jag måste bestämma mig om jag ska göra den i sthlm eller i örebro..

Nu har jag precis duschat och ska bege mig ner till stan och kika lite. Har både fått lön och studiebidrag nu, wiii!! Fick dessutom en ny parfym av pappa som varit i Holland..han visste precis vad jag vill ha: Hugo boss energise!

tjingeling...matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0