Fredag: middag!

Ja, då har en helt vanlig fredagsmiddag genomförts. Alltså vilket kaos. Det serverades kyckling, klyftpotatis..och det verkade så mysigt med tända ljus och hungriga magar..efter 5 minuter sa mamma något som min syster Jessica flippade ur på..och jag ryckte inte ens på ögonbrynet åt det mamma sa..men iaf Jessica stack upp och blev tjurig (som vanligt). Efter kanske 8 min börjar Jesper och Mamma bråka för att Mamma tycker att han jämt måste ha hela hans kompisgäng hemma hos oss..då stack även han. Pappa satt tyst under hela middagen för att Mamma tyckte han kunde montera upp lampan ovanför matsalsbordet efter middagen..vilket ju är helt förståligt!! Mitt i storbråket mellan Mamma och Jesper kommer min älskade Morfar Åke in och säger: "Har ni hört om eländet?"..jag bara tänkte vem som dött nudå (för det är många som avlidit på sistone)..eller så hade han bara något askersundsskvaller..men eländet var att min tjocka mosters man blivit rånad på Teneriffa där de är på semster nu. Ganska mycket pengar så det var ju tråkigt. Liten stund efter det ringer det på Morfars mobil...han tar upp mobilen och bara stirrar på den. "Vet ni vem det är", frågar han...Peter. Peter är min morbror som jag inte sett på mer än 5 år..han hör aldrig av sig och hans känns bortglömd...så nu ringde han. Kaos...men det tråkiga är att vi på Prästkragevägen 9 aldrig kan äta en hel middag utan att minst hälften av oss har gått..det brukar bli jag och Mamma som stannar kvar. Jag har varit hemma i 3 timmar och jag börjar fundera på hur det här jullovet ska bli..mitt mål är att försöka få hela familjen att äta middag i iaf 10min...värsta utmaningen.


image263

kram matte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0