Onsdag!

Oj, jag trodde jag hade bloggat mkt på sistone..men senast var i söndags. Skärpning! Något roligt som hänt sedan söndags:
-Fått tillbaka prov och läxförhör..med resultat som får mig att le!!
-Presterade mycket bra på sätrapasset igår!
-Spelade upp "play that funky music" på ensemblen idag..skitkul!!
-Inhandlat julklapp och julbaksingridienser till Anette och till våran julavslutning.
-Åkt till Ica maxi 2 gånger fram och tillbaka..för att jag glömde min plånbok den första..
-Blivit skjutsad av Frasse på en matvagn i skolkorridoren och nästan kraschat in i biblioteket. 
Ajja...lite onödigt vetande egentligen..men men!

Idag på ensemblen så började vi lektionen sittandes som vanligt i halvmåne..sedan gjorde vi lite andninsövningar och därfefter skulle vi blunda och riktigt känna efter hur vi mådde idag. Sedan skulle vi gradera från 1-10..10=en riktigt topppendag! 1=en bottendag!! Sedan fick alla säga vilken siffra och varför..och vad tror ni jag sa för siffra? En 10:a!!! Alla andra sa typ 3-6 för de var trötta och hängiga..min kommentar: Jag har tränat imorse och känner med jättepigg och glad..överentusiastisk. Men det känns som en toppendag. Fast det beror på vilken inställning man har. Vissa sa att fysikprovet drog ned deras siffror mot 1 men egentligen..har det något att göra med hur man mår? eller? Jag har engelskaprov, naturkunskapsläxa..men vad fasen jag har ju gått i skolan i hela mitt liv så det hör liksom inte in hur jag mår. Jag tror det är en inställningsfråga..eller så är det lätt för mig att säga? 

Måste berätta en till kul grej som hände i skolan..vi skulle ha brainstormtävling på engelskan och man skulle skriva: five famous swedes..och Mikaela frågade om Tiger Woods var svensk? haha..lite kul..

Nu ska jag träna...fast jag har ett litet dilemma..jag vill smälta maten en stund till men hinna springa innan det blir mörkt...vilket väger tyngst? Jag är kluven..

kram matte!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0