Söndag: morgon!

Godmorgon! Vilken härlig morgon det är och dagen före julafton. Ikväll ska vi ha rimstuga och som vanligt kolla på bingolottos uppesittarkväll. Jag har inget planerat idag vad jag vet..jo, föresten. Jag tror mamma nämnde något om städning men jag kanske drömde :D
Nu kom jag inte på något mer att skriva därför ska jag summera min träningsvecka..någon kanske är intresserad?

Måndag
3x10min tröskel (snittfart cirka 3.34min/km) 15min uppvärning/nedjogg + allmänstyrka (Kändes bra, styrkan var ganska soft Rickard!!)
Tisdag
Bana i sätrahallen: 6x300m + 6x200m 1min vila/4min serievila (Alla banpass jag kört sedan höstlovet har gått bra men detta var nog de bästa! Jag, Frasse och Iversen körde och hjjälptes åt att dra och peppa varandra. Jag avslöjar inte snittet för att mörka formen lite :D)
Onsdag
06.15: 8km distans (älskar morgondistanser på vintern..skojar inte)
14.30: 10km distans + skivstångsstyrka (kändes bra, jag tyckte på bra på distansen och på styrkan med)
Torsdag
Långintervaller vid den älskade Edsbergsparken: (1000m - 4x45s/15s) + (1000m - 4x40s/20s) + (1000m - 4x30s/30s) + 1000m (Jag var lite orolig innan passet för att jag inte kände mig riktigt bra..frusen, mojjig i halsen..men jag började lite försiktigt för att mot slutet av passet trycka på och det kändes bra)
Fredag
11km distans runt rösjön, sista 20min snabbt. (Jag körde första femton min med Emmy och Sara...sedan klämde jag in två km på 4.00 fart vilket jag inte riktigt förstod för det kändes inte som om det gick så snabbt..efter det började jag min tempoökning. Jag hade då inga km markeringar men det skulle vara intressant och se hur snabbt jag sprang.)
Lördag
Långpass 20km (Kändes bra)
Söndag
Vila (om jag inte får för mig något annat)
Kommentar
En riktigt bra träningsvecka..motivationen på topp (förutom en liten stund innan långintervallerna), inga skavanker och kroppen och knoppen fick tillräckligt med återhämtning. Detta veckouplägg har jag kört tre veckor nu..innan körde jag inte tröskeln och snabbdistansen. Tränigen har gått kanon hela hösten i princip men de senaste tre veckorna har flytit på mycket bra...bra inför inomhussäsongen. Härligt att få avsluta en träningsvecka med ett långpass och nu känner jag att 20km inte är så långt som det var förut. Jag känner att jag förbättrat det mesta med mig. Jag har blivit mycket starkare..efter sommaren kunde jag lägga på mer vikter än vanligt på skivstängerna och jag körde ingen styrka på sommaren. Snabbheten har förbättras något pinnhål..det visade aneroba testet. Uthålligheten har också förbättras..det känner jag på långintervallerna, jag tar till mig vilan bra och kan pressa kroppen bättre än tidigare. Vissa bitar mentalt har också fallit på plats..förut kunde jag känna mig lite bekväm, jag var rädd att ta ut mig men nu är jag medveten om vad som krävs.
Nu efter att det gått bra har jag byggt upp mina förväntningar innan inomhussäsongen men båda jag och andra har försökt förklarat att tiderna inte behöver komma nu till vintern utan till våren/sommaren. Huvudsaken är att jag får bra lopp och att jag ser fram emot tävlingarna..vilket jag gör nu!!

kom ihåg detta: Det finns ingen genväg till framgång (Gunde Svan) :D

kram matte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0