Fjärde passet avklarat...

Hej! Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar mitt jobb. Jag gör ett fruktansvärt skitjobb till en fruktansvärd skitlön. Värdelöst helt enkelt. Igår var jag fullständigt utmattad efter mitt pass på Scandic jag låg i soffan hela eftermiddagen och när morsan kom hem efter en weekend i skärgården betedde jag mig väldigt illa mot henne. Hela dagen är förstörd efteråt trots att jag bara jobbar till 12. Allt känns bara så tungt. Eftersom Viktor inte jobbade idag och jag inte ville cyckla en mil till jobbet bestämde jag mig för att sova hos pappa. Det innebar massor med packning eftersom jag ska träna i eftermiddag. Jag somnade som en stock hos pappa. Klockan 7 00 idag när jag slår upp ögonen kommer insikten - Jävlar cyckelnyckeln är kvar hos mamma. Som tur var så var cyckeln inte låst hemma utan stod i förrådet men jag var tvungen att ta med mej en stor vajer plus ett hänglås för attt låsa cyckeln där. Efter en snabb frukost på 10 minuter var det alltså dag igen. Vi klarade 300 gränsen idag. 290 gäster. Något lugnare än igår men ändå hemskt. Ni kanske tycker jag klagar ( vilket jag iof gör) men det är jag inte ensam om alla medarbetare är så trötta på skiten och då har jag bara jobbat i fyra dagar. Fast det är ju mitt FJÄRDE år. Kort sammanfattat skulle man kunna säga så här. Ett pass på frukosten på Scandic innebär: Svett, springa ut o in som en tok, stressa, klagomål från gäster, ryggverk av alla brickor, disk som väller över, filskålar som ska bäras och inte spillas ut, onda knän, onda vader och hela tiden ska man le och vara trevlig. Idag fick jag dessutom klä ut mig till Sigge. Det kanske låter ganska trevligt att dela ut ballonger och krama små gulliga barn som blir jätteglada. Ja visst! om det inte hade varit för att det tjocka pälsdräkten svettar ner en totalt och att hälften av barnen skrikeroch gråter vettskrämt! Men det är bara att spela glad och tillfreds.
Efter en arbetsdag är jag helt slut i såväl kropp som huvud. Som tur var ska jag och Yee ut i solen och sola nu. Det är ganska skönt med sommarlov ändå. Om det inte hade varit för att jag har typ 15 pass kvar... menmen man får ju pengar i alla fall. Eller förresten, allt  är ju relativt. Pratade med en 20-22 årig tjej som jobbade på Coop i lördags. Hon tjänade 211 i timmen. Jag skojar inte. Det är sånt man inte vill höra när man själv får 70 spänn timmen och ingen driks....

Ojoj
Inget kul inlägg! Blir bättre imorgon!

Ha det bäst
Kramen
Frasse

Kommentarer
Postat av: Yee

Härda fransson!

2007-07-16 @ 13:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0