Gästskrivare Linnea Halvarson

Äntligen var det dags för Löpets Bitch att sätta sina spår i bloggen. Passande nog så befinner jag mig på Expressens sportredaktion och ska strax stänga ner datorn efter en magalös dag i jounalistvärlden. 

***
Kontrasterna har varit stora. Trodde att det var någon som skämtade när klockan ringde 07:00 i morse. Men det var bara att dra på sig polisuniformen och styra kosan mot Sollentuna polisstation och avverka en halv arbetsdag innan jag navigerade om mot Östermalm. 
  Mötte upp mina bundsförvant för dagen, Mathias Luhr, och vi han precis med att svepa en kaffe latte på Mocco innan jag fick vara med - bakom kulisserna - på en webb-tv inspelning. Dagen som sportjounalist har nu börjat. Efter en mycket intressant och het diskussion om allvenskan fick jag en rundtur uppe på redaktionen. Träffade mycket vänliga människor och fick se hur hela webben var uppbyggd. 
  Efter lite mingel med sunkigt automatkaffe bland stressade redaktörer och reportrar tog vi en relativt lugnt promenad genom Rålambshovsparken med sikte mot Hot Wok på Hantverkargatan.  Efter en utsökt - men stark - middag tillsammans med ytterligare en skribent gjorde vi entré på Råsunda för att bevaka Aiks möte med Trelleborg. 
  90 minuter halvtaskig fotboll där hemmalaget fick tre rättvisa poäng med sig följdes av en mer intressant presskonferens. Fick i uppdrag att göra en notis med en av kvällens målgörare, Kenny Penvey. Har alltid haft ett gott öga till engelsmän och även denna mittfältare uppfyller förväntningarna som angenämn gentleman. Efter att jag fått några kommentarer om kvällens mål och de aktuella nyförvärven var det dags att åka tillbaka till redaktionen - dags för Miss Halvarson att skriva sin första artikel. 

***
Nu sitter jag här. Trött. Nej, helt slut. Men lycklig. Hade jag planer på att slå mig in i branchen tidigare så har jag definitivt fått mersmak idag. Om exakt 6 timmar och 38 minuter ringer klockan igen. Ska släcka ner nu och knocka kudden. 

*** 
Vi ses på Sollentuna vallen på torsdag. Ska försöka få ihop några sovtimmar innan dess. 

Godnatt!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0