Glädjen spritter i hela kroppen!

Ibland händer det att jag frågar mig varför jag håller på medeldistanslöpning? Eftersom jag brukar hamna i ett antal diken efter passen och tävlingarna för att spy på grund av all ansträngning, kan det under tunga perioder hända att jag frågar mig själv.

Idag fick jag svaret på frågan. Känslan av att korsa mållinjen med vetskapen om att jag har gjort ett bra lopp går inte att beskriva. Just i ögonblicket är man så utpumpad att man inte orkar reflektera så mycket, men glädjen bubblar. I helgen fick jag två sådana lopp. Två lopp där jag gjorde rejäla pers. Efter allt strul som jag har haft de senaste veckorna med ett hjärta som måste undersökas, hade jag inte trott att det skulle bli så bra resultat. Det som känns så kul är jag får ett svar på att allt slit som jag lagt ner verkligen har gett resultat. Eftersom jag sätter personliga rekord får man ju ett tydligt kvitto på det. Dessutom ger det en otrolig mersmak att springa ännu bättre. Jag klarade nämligen redan under min dubuthelg två av de mål som jag satt upp till säsongen. Nu vill jag bara springa ännu bättre och sätta ännu högre mål. Det är svaret på frågan.

Helgen som gått har varit väldigt rolig ur två andra aspekter också. Framförallt var det väldigt trevligt att Mickan var med mig ner till Stockholm. Som vanligt har vi haft mycket roligt ihop och igår blev det myskväll med Göta Kanal 2 och marräng sviss. Alla andra kära vänner som man träffar på arenan förgyller också tillvaron. Det är alltid kul med hejarop och att man har folk att prata med hela tiden.

Det enda som jag är lite besviken med i helgen var att ingentging blev dokumenterat. Trots att jag och Mickan i lördags taktiskt la fram en snäll förfrågan till mamma om hon kunde tänka sig filma loppet fick vi nobben. Hon skulle inte kunna leva sig in i loppet så bra då var förkaringen. Det kan jag i och för sig förstå. Idag söndag skulle Pappa försöka ta sig an kameran. Då visade det sig att batteriet laddat ur under natten, så det var lite tråkigt. Men det kommer fler tillfällen, tillfällen då det kommer gå ännu bättre!

Ikväll ska jag Emmy och Fia förhoppningsvis titta på någon bra film och mysa framför tvn. Nice nice! Och imorgon bär det av till lite norrare breddgrader igen... (gävle)

Ha det så bra allesammans!
Kramen
Frasse

image100

Kommentarer
Postat av: He,mlig beundrare!

Frasse, du är min förebild :D Bra sprunget i helgen och jag vte vilka stortider som väntar!

2007-06-19 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0