Fem tankar om helgen...

Hmm, rukriken var inte inspirerad av Gert Fylking men iaf:



1. Helgen blev helt annorlunda än vad som först var planerat. Jag, Jossan och Matte hade nämligen tänkt att vi skulle åka till Kungsberget för att njuta av härlig vårsols-skidåkning. Dock satte två svåra förkylningar stopp för våra planer så alla tre åkte hem till oss själva istället.

2. Som vanligt hade jag tänkt att hinna med mycket mer än vad som rymdes på en lördag och söndag. Exempelvis skulle jag ha fixat Portugal-filmen, skrivit klart svenskaarbetet samt övningsköra- det hanns inte med.

3. Istället blev det shopping på lördagen. En tröja från MQ samt en skjorta från JC blev resultatet. Dessutom köpte jag ett synonymlexikon till min mormor som fyller år på torsdag.

4. På kvällen var det dags för min barndomsvän Tobias 18 årsfest. Det blev till en början en mycket trevlig kväll. Nästintill alla mina kompisar från Gävle var där så det blev lite kul återseende. Dessutom Var Rebecka där som går skidgymnasie i Malung. Han hade kraschat i stortloppet på YJSM under veckan (mindre kul) så hon hade åkt hem till Gävle.

5. Söndagen blev en dag till rekreation. Morsan bjöd på fläskfilégryta och jag försökte installera lite program på nya dator. Hux flux, snabbt som ögat var klockan halv sju och det var hög tid att gå till stationen för att ta tåget till Stockholm. Som vanligt blev det lite tidsbrist-bråk mellan mej och morsan men det avklarades ganska smärtfritt.

Jaha det var helgen i en sammanfattad version. Idag är det måndag och jag har en hel lååång skolvecka gframför mig. Känns väldigt inspirerande!

Kramen
Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0