Turbulens!!!

Hej, det ända som surrar runt i mitt huvud just nu är provhytten på Wear it, men jag förklarar senare i inlägget.
Dagen började med en frukost med familjen, sedan blev det en tur på nätet tillsammans med religionsplugg..blev klar med arbetet!! Sen framåt kl 13 åkte jag, mamma och jesper till Örebro för att hämta Morfar på sjukhuset (han har varit lite dålig på sistone) och jag körde dit..mamma fick bara "panik" en gång, det var vid en rondell..men det löste sig till slut! Efter att ha hämtat Morfar, som för övrigt verkade ganska pigg, så körde jag mot Maribergs köpcentrum. Min lillebror Jesper skulle köpa en skjorta som han ska ha under sin kavaj på avslutning, så vi gick runt och kikade. Vi gick förbi Wear it och där såg jag ett par billiga och snygga skorts som jag ville testa, det är nu det händer, det som jag går och tänker på hela tiden nu. Jag går in i provhytten och märker att jag bir lite yr i huvudet, men det går över hinner jag tänka. Sedan vaknar jag liggandes på golvet i provhytten, med tre skrikande expediter runt mig, med glassplitter från speglen överallt, med spruckna jeans, med blodiga ben och jag fattar ingetning. Jag har alltså svimmat i en provhytt mot spegeln så att den föll ner och krossades (sju års olycka, ajdå) som i sin tur skärde söner mina favoritjeans och bit av mitt knä!! Ajja, historien fortsätter: Expediterna bär mig ,genom de chokerande och medlidande kunderna, till rummet bakom disken. Där sätter hon på ett tryckförband och ger mig funlight (peach passion tror jag det var) och frågar mig varannan sekund ungefär: ursäkta, spegeln satt lös, vi fixar det gär, jag är hemskt ledsen. Mamma kommer från en annan affär inspringandes i Wear it, och tar över omplostrandet eftersom hon är sjuksköterska. Sedan börjar expediten prata om att jag ska få ersättning för de spruckna favorit jeansen och då tillägger mamma för henne att det är mina favoritjeans och jag riktigt ser på henne hur hennes samvete sjunker ännu mer, så jag lugnar henne och säger att de ändå "hängde på sista versen" eftersom de är spruckna mellan benen. Men iaf, jag ska tydlingen få någon ersättning för både jeansen och mitt skärsår..de ska höra av sig i veckan. Men, kanske de bästa av allt: jag fick skortsen jag inte hann testa, gratis!!

så, då vet ni vad som hände mig idag..det var iaf bland det läskigaste jag varit med om!!

/matte!


Kommentarer
Postat av: Jessie

hjälp! fattar att du blev lite skakis :S

2007-05-22 @ 17:10:04
URL: http://jessieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0