Tråkig nyhet

Det blir inget JSM för mig. Halsen har inte blivit bättre. Det känns jäkligt tråkigt såklart. Även om jag inte har varit i min bästa form de senaste veckorna så hade kanske en vecka med lätt träning hjälpt? Dessutom är det tråkigt att jag missar den viktigaste och roligaste tävlingen på året. Det är SM som jag har tänkt på under vår och sommar, visualiserat om ett jättebra lopp där jag för första gången får kliva upp högst upp på pallen. Det var i Norrtälje jag nådde min första "pallplats" i ett mästerskap, det var Svealandsmästerskapen 2002 på 1500m. Nu tänkte jag liksom knyta ihop säcken och ta ett till, men tyvärr så får någon annan bli glad istället för mig. Kanske min vän Lars Drageryd från KFUM Örebro som har kämpat och nu blivit så bra!! Hoppas på det!!
 
Det tråkigaste är i alla fall att förklara för alla att jag inte kan vara med. Jättemånga har skrivt sms (pga att jag är med i tidningen idag) och önskat lycka till. Släktingar och vänner. Det känns jobbigt att behöva göra de besvikna när jag svarar att jag har halsinfektion och inte kan ställa upp. Eh..tänker jag ibland..vad fan gör ett JSM, det är ju inte hela världen. Men sen kontrar jag mig själv tillbaka: Nej, men tänk hur många träningstimmar du lagt ner i år? X antal banpass, X antal hårda backpass, X antal dubbelpass, X antal tidiga uppgångar för morgondistans, X antal cirelstyrkeövningar och bålstyrka. Och tänk all fokus..som nu bara försvinner!! Det låter löjligt men imorse när jag åt frukost och mamma sa "Men gud vad tråkigt Mattias" så var jag nära att börja lipa och nära till tårar var jag också idag när jag satt hos Läkaren (De ringde dit mig igen för att göra om några tester) och förklarade att JSM var imorgon.


Visst är det kul att vara med i tidningen men gärna när man gjort något bra!! "En hedrande åttondeplacering"..ibland kan journalister vara goda åt andra hållet också. Jag skulle ha skrivit "Fiasko-Åsbrolöpare tveklöst sist".

kram matte!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja vet att ja kan verka mera tjatig än uppmuntrande eftersom ja int egentligen känner dej. Men ja förstår dig precis. Jäklit tråkit! Även om man försöker tänka att "de kommer ju nya sm" så visst.. om ett år.. ett år e lång tid. Men bara man lär sig att tycka mer å mer om de man gör så e ett år inte alls länge plötsligt. Hoppas de går bra för dej i fortsättningen, och nästa gång du springer ett riktit bra lopp, NJUT! :)

Lycka till och Krya på dig!

Sandra

2008-08-07 @ 22:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0