Banting!!

Jag och Frasse sitter och degar vid datorerna för båda har nämligen sovmorgon. Måste berätta om mina sömnvanor. Jag har (till skillnad från ettan och tvåan) knappt haft problem med sömnen vilket jag bugar och bockar för. Iaf, igår fastnade jag framför ett debattprogram med Stina Dabrowskij. De debatterade bantning. Det var en härlig mix av debattörer med: Paulo Roberto (som bara är med för att han blir så jäkla aggresiv), Fredrik paulun (känd näringsexpert)...Det var väldigt intressant att lyssna på. Missförstå mig inte nu..jag bantar inte eftersom jag tränar mycket men ändå tycker jag det är intressant att lyssna på när kunniga (?) människor debatterar om bantning..jag blev inte speciellt klok på det. Detta program slutade 00.00 så det blev lite sent..men eftersom jag hade sovmorgon så kunde jag ju sova till 09.30, därför la jag en lapp utanför Frasses dörr: "Ta med 2 smörgåsar till mig med ost och skina"..men tror inte ni att jag vaknar 07.50 dådå? Så när jag öppnade mitt rum på väg att gå ner till frukosten tog jag lappen utanför frasses dörr och rev sönder den i frustration.


På tal om bantning igen, eller kost rättare sagt. Vi hade en föreläsare här på löpet förra året som hette Gisela Van der steer (eller ngt sånt)..och hon var mot Fredrik Paulun och sa att han bara var benägen att sälja sina böcker. Det roliga är att de står för samma sak: Ät lite av allt! Ät allt! Konstigt..de kanske är rivaler? I måndags åt jag wienerbröd, i tisdags semla, igår gjorde jag en äppelpaj..jag vet att det är urlöjligt men jag får lite ångest. För mig handlar det inte om att jag är rädd för att bli tjock..för träningen bränner bort mycket..men för att kanske nå min idealvikt för prestation är det kanske inte så bra?! Jag känner mig okunnig inom området..har läst väldigt mycket här och där och föreläsningar men jag blir aldrig klok. Jag hör olika saker hela tiden. En kompis berättade att han en sommar "deffade"..han åt ett ägg till frukost och blev svimfärdig ofta. Han sa att man springer x antal sekunder under 4min på 1500m, lika många revben som syns. Det var dock ett skämt. Men så slutade han med löpning som 19åring.


kram matte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0