"Sånt som händer"

Jag var på väg mot pers idag. Med 20m kvar så ramlade jag..jag fick ett lite snedsteg och var väldigt trött, så jag brakade i backen. Jag reste mig dock efter en stund och joggade imål. Det var jättekul att springa i loppet för det var tävlingarnas höjdpunkt. Mattias Claesson, Olle Walleräng, Rickard Pell, Erik Emilsson osv. sprang jag med och publiken applåderade glatt! Jag la mig sist och försökte hänga på men jag blev trött efter ett par varv så jag sladdade lite där bak..men folk började bli trötta så jag gled förbi en löpare..jag var nästan förbi en till då jag föll.
Det var tråkigt att jag föll men det finns massor med positiva saker som jag kan ta med mig i ryggsäcken:
-Springa mot så hårt motstånd!!
-Öppna i hård fart!!
-Ta ut mig riktigt mycket!!
Den sista punkten har jag förbättrat mycket sedan i sommras. Jag har tagit ut mig och blivit riktigt trött de lopp jag sprungit denna inomhussäsong och det är en av de viktigaste bitarna för att lyckas som löpare..att kunna ta ut sig. Det jag tycker är lite tråkigt är att jag inte kan persa med mer. 2,5 sekund har jag gått fram..från försommaren 2006. Jag tycker jag borde vara så mycket bättre efter all träning. Speciellt efter höstens träning som gått kanon. Men det är kul att jag förbättrat huvudet men jag hoppas det lossnar fysiskt också snart.
Imorgon ska jag springa 800m. Jag känner mig ju inte jättetaggad. Jag är lite mörbultad. Jag har ett stort sår vid armbåden och båda knänen är skrapade. Såg också när jag duschade att höften fick sig en smäll också. Men den här gången var det mitt eget fel att jag ramlade och inte som på JSM 2007, 2000m hinder någon annans fel.

Jag och Frasse ska kila över till Linnéa och kolla på film. Först ska vi njuta av våran tacopaj!! mmmmmmm

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0