Årskrönika (juni-augusti)

Juni
En värmebölja svepte in över Sverige till studenten och det var med lite sorg man sa adjö till treorna på löpargymnasiet som man kommit nära. Tre dagars sommarlov blev det för mig för sedan började traditionsenligt att jobba. Ett par härliga veckor i skogen tillsammans med Lennart, Viktor och Erik. Ännu en sjukdomsperiod mitt under sommaren lyckades jag få in så att jag missade viktiga tävlingar.
I slutet på juni drog jag till Hjältevad där Franssons mormor tillbringar sina sommrar. Värmeböljan som var så härlig syntes inte till utan torpetveckan blev en blöt vecka..det spöregnade hela veckan och vi satt mest inne och spelade spel..det var i ochf ör sig mysigt. Vägarna var avstängda och golfbanan också. Men det var nog sommarens bästa vecka..nästan årets!
  image139

Juli
Juli inleddes med världsungdomsspelen i Göteborg. Jag, Jossan och Frasse slog läger på ett vandrarhem. Tävlingarna gick väl helt ok. Några fyttiga hundradelar från Liwing och bronset på hinder..ännu ett 4,10 lopp på 1500m. Vi stannade en dag extra i Göteborg och flög sedan till Arlanda från Landvetter för att deltaga i sommarlägret. Det var ett kul läger
image153
 I slutet av Juli bar det iväg till Gävle för att springa Valbo Games. Två segrar. Egentligen räcker det med att skriva det för det låter ju som en dröm..men jag måste framföra att jag inte alls var nöjd. Men så hade jag riktat min koncentration den helgen på andra saker.

Augusti
Tävlandets månad men också oturens månad eller jag vet inte om man ska skriva otur? Men jag blev efter ett kanonlopp på 800m diskad vid GP galan i Göteborg. DN galan på stadion fick jag dra..men min tidsmässigt bästa tid är därifrån på både 800m och 1500m men var inte heller där riktigt koncentrerad på tävlingarna. Åkte till Stockholm för att springa 2000m hinder och fick dra i storm..men jag vill nog säga att det var ett av sommarens bästa lopp. Sedan var det dags för SM i Uddevalla och det kändes bra..men min chans rök efter 5 meter då jag blev knuffad och föll i backen. Loppet borde startat om..men funktionärerna hade nog missat den delen under utbildningen.
Mycket tävlingar som sagt men det största som hände i Augusti var ju körkortet!!! 28 Augusti tog min körkortsresa slut och jag är så stolt.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Det största som hände i augusti var våran födelsedagsfest haha ;)

2008-01-01 @ 16:59:53
URL: http://www.fiemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0