Ja!

Jag sprang ändå..fast jag var osäker in i det sista..snuvan och svullnaden hade dock gått ner lite av adrenalinet. Det var Patrik som tyckte jag skulle prova och vad glad jag är att jag följde hans råd..för jag slg nämligen mitt ett och ett halvt år gamla pers! 4,06.22! Men omständigheterna innan kunde varit bättre. När jag satt ensam på pendeln och tunnelbanan på väg till Sätra började jag grina. Det började med att jag lyssnade på en låt och tänkte på Farfar/Farmor/morfar som jag tycker så mycket om men som alla är lite halvsjuka..sedan kom alla känslorna och gud vad synd det var om mig ett tag :D På något sätt var det skönt för jag har inte gråtit på länge men att sitta på en tunnelbana och böla en och en halvtimma innan start kanske inte låter bra..men det kanske det är? Jag tror det var bra för jag fick ut väldigt mycket snor. Hela uppvärmningen var också en stor depp för jag kände mig inge pigg och att fundera minuterna innan man ska springa på om man egentligen borde springa kanske inte är optimalt. Några hade efteranmält sig..bland annat John Laselle, Simon Rasmussen och Patric Carlsson..vilket jag tyckte var bra eftersom jag ville ha en rygg! En hare var anlitad och skulle dra 30s varv. Jag la mig bakom Patric Carlsson och Vilkancis tills det återstod 400M då jag susade förbi och med ett starkt sista varv kunde jag springa i mål på mitt nya personliga rekord.
Jag vet dock inte om jag är nöjd eller inte. Jag är nöjd att tiden blev så pass bra trots att jag inte kände mig 100% innan och att jag nu inte heller mår prima. Jag är nöjd med hur jag genomförde loppet..(fan vilken skillnad det gör att ligga bakom någon..usch för alla lopp jag drog i sommras). Men det som gör mig missnöjd är att jag känner att det finns så mycket mer..men att jag pga förkylningen inte kunde visa hur bra jag egentligen är. Jag känner ingen glädje..jag vill springa ännu fortare. Men jag tror det är viktigt att jag försöker vara nöjd. Det här var bara första loppet och jag är inte toppad. NU HOPPAS JAG VERKLIGEN ATT JAG FÅR VARA FRISK RESTEN AV INOMHUSSÄSONGEN.

Efter tävligen åkte jag, Tessan och Lena till en resturaung och åt middag tillsammans..mycket trevligt!!

kram matte!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Matte!! Det är ju skit bra att persa när man inte ens är på topp!! :D Tänk då hur bra du egentligen är...det kanske är roligare att persa lite varje tävling istället för att dunderpersa en gång och sedan inte persa någe mer?? ;)
Din sjukdom har ju inte heller brutit ut så du kanske slipper den :) KRYA PÅ DIG!!

2008-01-13 @ 16:42:38
URL: http://mickanochjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0