Torsdag!

Dagen har vari både bra och dålig. Dagen började med naturkunskapprov..kändes bra! Sedan fick jag tillbaka matteprovet ch reslutat: ett poäng från MVG..aa..så nu får jag helt enkelt förlita mig på det extragjorda kursprov jag ska få (eftersom jag ska till Thailand när det riktiga kursprovet är) med bara svåra uppgifter för att se om jag har MVG kvaliteer. Var lite besviken ett tag och tack Ida att du stod ut med mig under engelskan. På engelskan kändes det bättre..fick tillbaka romantikprovet och läxförhör med full pott..gött!

Efter skolan hängde jag med Ida och Jossan..vi pluggade inför nationella i svenskan imorgon. Jag somnade, så kul var det :D Efter middagen spelade vi spel. Jag, Sara, Elina och Jossan..ordjakten + tecknet.


Jag är väldigt uppe i varv just nu angående ett mail jag fick från min tränare. Först hade jag skrivit ett mail angående Portugal, tävlingar osv. Han svarade (helt utan connection till vad jag skrev):

"Vi har inte pratat så mycket. Ett dilemma som vi borde prata/pratat om är att du inte tävlar i Närke, utan nästan uteslutande i Stocvkholm. Inget DM i somras varken bana, ute inne, terräng.
Nu vekar det bli aslut med DM utomhus just på grund av för litet deltagande(naturligtvis inte bara från din sida, men alla bidrag till deltagarelistan är förastås bra........"

Jag svarade:
"Nu svarade du inte riktigt på det jag skrev men jag tänker svara dig. Jag håller förstås med om att jag inte tävlar i Närke och jag tycker det är jättetråkigt att deltagandet på tävlingar i Närke är lågt. Men, anledningarna till varför jag tävlar i Stockholm är många. Bland annat konkurrensen, varför ska jag springa i lopp där jag inte får någon att tampas med (Tim, Mathias Lidson finns förstås..men hur ofta visar de sig på tävlingar i Närke) när jag kan springa mot större delen av Svergieeliten här i Stockholm (där jag dessutom bor). Ska jag springa i Närke vill jag veta att jag får hyfsat motstånd. Jag har faktiskt funderat på att springa Terräng DM i Närke för att försöka ta hem titeln..eventuellt andra lopp också. Men jag känner att jag får ut mer av att tävla här uppe..det är bäst för mig. Jag kan inte försaka bra tävlingar här uppe mot tävlingar i Närke, det hoppas jag du förstår. Hoppas vi får läge att diskutera detta framöver. Hur som helst känner jag mig starkare än någosin och min träningshöst har varit kanon..nu ser jag framemot att persa i de kommande tävlingarna."

kram matte!


Kommentarer
Postat av: Micke

Bra svar där =)Det är ju upp till dig vart du vill tävla =)

2008-01-25 @ 10:23:16
URL: http://gnissim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0