Söndag!

Då börjar helgen närma sig sitt slut. Sitter och skriver ner alla som vi ska bjuda till våran middag på studentskivan (16 maj Café Umbra). Det är en del jobb med skivan men förhoppningsvis värt allt slit. Idag sov jag ut ordentligt och åt en härlig frukost. Strax efter 11 gick jag och Tessan ut på en långpromenad i vårsolen. Vi kikade in lite på stinsen där vi handlade och fikade lite. Jag köpte ett svart linne, vanliga sportshorts och skavsårsplåster (alla tre grejerna inför Portugal). Kom hem till löpet och åt blodpudding, har hittat min favorit (icas egna).

Igår jobbade jag. Det var softare för vi var tre (istället för två) och den tredje var ingen mindre än sweeetipie alias Linnea Halvarsson. Jag hann till och med äta lunch. Vi beställer lunch från resturangen mittemot. Lasagne, den var supergod! Idag skulle jag egentligen ha gått på utbildning men den blev inställd, tråkigt. Känns som om jag skulle behöva det för jag har inte jobbat så mycket och har därför ingen erfarenhet. Men igår lärde jag mig något nytt iaf men usch vad pinsamt det var. Ni känner säkert till den där känslan av pinsamhet som sprider sig i kroppen när man tänker på något man inte borde gjort. "åh jag skulle inte sagt det där" eller "varför gjorde jag så?"..och just en sådan sak gjorde jag igår och så fort jag tänker på den reser sig håren på mig. Jag stod och väntade utanför löplabbet tills Kim skulle komma (han hade nyckeln). När han kom gav han mig nycklarna och medan han parkerade och låste cykeln öppnade jag dörren. Då började det pipa lite lågt för att man skulle slå in koden, men eftersom jag aldrig har öppnat så visste inte jag koden. Jag gick därför in och stängde dörren i hopp om att ljudet skulle försvinna men då sattes isället världens jäkla larm igång. Jag fick lite panik och tänkte hjälp nu kommer polisen och vilket rabalder det kommer bli. Men riktigt så blev det inte. Kim slog koden och larmet slutade, larmcentralen ringde senare och frågade om ngn kod osv. När jag senare berättade incidenten för Linnea så sa hon "Det där är en sådan typisk Mattias grej"..håller ni med om det? Jag tänker mig hur löplabbetbutikernas personal kommer sitta och skratta åt min incidenten framöver.."en av kjelles extraarbetare drog igång larmet, vilket jävla pucko..haha".


kram från puckot..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0