Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

När jag kom hem igår från begravningen var jag helt slut. Både fysiskt och psykiskt. Dagen igår var omvälvande på många sätt. Det var en dag av avsked och sorg men kanske framför allt en dag av minnen och hopp. Jag vet att vi alla kommer att träffa Elina igen, på ett eller annat sätt - i minnen - samtal - drömmar - eller i himlen. Begravningen igår var väldigt vacker och jag hoppas verkligen att Elina kände det och all den uppskattning som alla hennes anhöriga och vänner känner för att vi har fått haft henne hos oss. Det var många fina ord som sas igår, framför allt kommer jag att minnas Ulrika Nygrens tal som berörde rakt in i hjärtat. Sång och musik berör också på ett aldeles speciellt sätt, Sofia, släktingar, barnkören med flera.
Mitt, Jossans och Mattes uppdrag att bära kistan ut ur kyrkan och jordfästa Elina var mäktigt men det gick bra och nu vet vi att hon ligger stilla på en fin plats, det känns bra.
Slutligen vill jag skänka en stor tanke till Elinas familj. Ert sätt att möta Elinas bortgång är verkligen storartat och inspirerande. Tack för en otroligt fin begravning.

Och tack Elina - för att jag fick lära känna dig.

Kram Frasse

 

Kommentarer
Postat av: Moster Cilla

Har tänkt mycket på er efter begravningen. Det är många känslor som snurrar runt för oss alla när man mister en nära och kär vän. Men vi får trösta oss med att hon slipper lida mer och vi tror att hon spiringer omkring på underbara löparbanor, kanske de är av guld eller kanske mjuka som moln, hon susar ner i underbara pister i de himmelska backarna.

Ta hand om er och bevara Elina djupt i era hjärtan och hon har er i sitt hjärta.



Kramar Elinas moster Cilla

2008-09-30 @ 10:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0