Idag är det: Vad-ska-vi-göra-sen-dag!

Hej allihopa!

Efter alla påtryckningar från både den ena och den andre och nu senast från min morbror, tänkte jag äntligen blogga lite. Passar ju alldeles utmärkt eftersom det är lov vilket betyder att jag inte träffar de flesat av läsarna (löp-folk) på ett tag och att jag har mycket slapptid över. Slapptiden igår måndag ägnades åt bad på parkbedet i Sandviken med min vän Yee Fan (http://hiuyeefan.blogspot.com/). Eftersom jag numera har KÖRKORT så ordnades resan mycket enkelt. Vi har nämligen fått låna mormors bil så det var bara att köra iväg. Så himlans superduperskönt! Tänk att behöva stå ute i det kalla mörka och regniga oktobervädret och vänta på bussen som tar närmare en timme när man kan åka bil på 20 min. NiceNice! Jag och Yee åkte forsen, rutchkanorna, simmade, studsade i vågorna, bubblade bubbelpool och låg i barnbassängen. Mycket trevlig dag! Vi gjorde nogranna observationer: Vi ska nämligen till Örebro på Torsdag och träffa Matte och bada på Gustavsvik. Då måste vi kunna göra en bra jämförelse mellan badhusen. Känner på mig att Gustavsvik ligger en bit före...
Parkbadet


Äventyrsbadet                Parkbadet

Idag ska jag och Yee ha en Vad-ska-vi-göra-sen-dag. Det innebär att vi ska skriva upp på ett papper allt vi har tänkt göra efter gymnasiet. Sen måste vi kolla upp vad allt kostar, vilken utbildningsom krävs, vilket sista datum det är, var vi ska bo. Helt enkelt en fullständig Research. Det som är så bra med att det är hostlov är att alla ställeb har ju öppet som vanligt och då kan man ringa och  fråga. Jag ska bla kolla in detta: http://www.alpresor.se/vinter/reseledare Någon mer som blir sugen!?

Ha det bäst!
Kramen
Frasse

Kommentarer
Postat av: matte

vad glad jag blir att du bloggar!!

2007-10-30 @ 15:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0