Elina

Igår hälsade jag och Jossan på Elina på Karolinska sjukhuset. Jag var där även i torsdags och lovade då att ta med mig datorn nästa gång för hon ville se bilder. Hennes hårddisk med en massa bilder har gått sönder men förhoppningsvis kan de rädda flera bilder. Sedan satt vi där och kollade in bilder från studenten och sommarlägret. Många härliga minnen återupplivades och jag såg hur mycket Elina uppskattade det.
Det finns ingen människa på denna jord som inspirerar mig så mycket som Elina. Trots den svåra sjukdomen hon haft i snart två år är hon alltid positiv och glad. Alla människor borde vara som Elina för hon är den mest fantastiska jag träffat. Elina har en väldigt stark tro och den har betytt allt. Hon vet att det blir bra hur det än blir, gud finns där. Gud/tron i kombination med en envishet som få att hon alltid lever i nuet, har hjälpt henne att leva så bra trots att det inte sett ljust ut. På tal om envishet. Elinas mamma berättade att Elina sprang finnkampen 3000m med spontanfraktur i benet. Hon haltade sista varvet men vägrade bryta.
Jag tänker ofta på Elina och önskar att jag vore mer som henne.


Kommentarer
Postat av: E+J M

<3

2008-08-27 @ 15:20:04
Postat av: Maja

Hej. Jag fick reda på elinas bortgång idag när jag kollade min mail.. jag delade rum med henne på karolinska några gånger. Underbar männsika! Tack vare hennes otroliga värme och glädje så fann jag mycket kraft och glädje att kämpa. Vi lämnade karolinska samma dag i slutet av juli tror jag det var. Jag blev klar med mina behandllingar och hon skulle få behandlas hemma. Dagen innan vi skulle få åka hem satt vi och ritade. Jag fick ett fin kort av henne då som jag har sparat här hemma. Ler alltid när jag tänker på henne. Som sagt underbar människa! Jag råkade komma över dena blogg då jag sökte på hennes namn för att försöka hitta någon som kände henne. Hur hade hon det sista tiden? Vad hände efter juli? Förlåt om jag ställer massa frågor. Vill bara veta vad som hände.. Mvh/ Maja

2008-09-20 @ 23:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0