Fundering!

Jag har funderat över en sak..sömn. Nu på jullovet har man ju vänt på dygnet..men är det en nackdel. Det kanske är en nackdel inatt eftersom det bli svårt att gå och lägga sig 22.00 för att man är van att gå och lägga sig 01.00. Men bara man sover 9h så är det väl lugnt? För jag satt och tänkte på det idag att jag har inte gått och lagt mig tidigare än 00.00 någon gång på lovet..men sedan har jag inte heller gått upp tidigare än 10.00..så då borde det väl inte göra någon skillnad mot att somna 22.00 och gå upp 07.00? Jag har ändå varit utvilad och träningarna har gått kanon osv. Gjort är gjort men självklart kommer jag inte gå och lägga mig 01.00 nu när skolan drar igång..så blir det som vanligt runt 22.30..efter sena sportsändningen.
Nu ska jag visa både fördelar och nackdelar med att skolan börjar igen:
Nackdelar
-Ingen sovmorgon!
-Plugg..känns lite surt att det mesta plugget kommer samtidigt som tävlingsperioden.
-Bör inte vara uppe sent.
-Kan inte ligga i soffan hela dagarna.
-Kommer inte träffa mina kompisar på länge..pga tävlingar, Thailand, Portugal..ev jobb.

Fördelar
-Träffa alla härliga kompisar igen!!
-Stimulera hjärnan..har en viss känsla av längtan till plugg också.
-Komma in i rythmen med fasta mat tider.
-Inte behöva träna själv..fast det har i och för sig varit rätt skönt också.
-Få känna att man lever och gör nytta..skolan, tävlingar.
-Jag längtar efter uppladdningskvällarna vi ska ha på löpet nu..cozy!!

Jag tror att fördelarna väger över. Men jag minns så väl förra året då jag hade sådan fruktansvärd hemlängtan första veckorna efter jullovet..hoppas det inte sker nu. Det är dock lärorikt. Men tråkigt att man aldrig har någon från familjen eller släkting som hejar på en när man springer i sätra..men jag får "nöja" mig med kompisar. Det är inte fyskam!

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0