Lördag!

Sov till 08.30..vad härligt! Sedan frukost + fråga doktorn (tv-program). Det är ett av mina favorit tv-program. Idag handlade det balnd annat om en kille som var 25år, läkarstuderande och hade hela livet framför sig då han fick veta att han hade hjärntumör. De kunde ta bort nästan hela tumören med laser och strålning men en liten tumör kunde de inte ta bort..för då skulle han med största sannolikhet bli av med alla minnen. Så han lever med en tumör i hjärnan och den som har levt kortast med samma sympton och diagnos som han levde 6 månader och den som levde längst 39år. Han sa att hans liv hade blivit bättre sedan han fick diagnosen och att känslorna blev starkare. Glädje, sorg..allt kändes så mycket mer. Han tycker att människor tar livet för självklart idag..och jag håller med! Jag skriver alltid dagbok innan jag går och lägger mig och då skriver jag ner 3 saker som jag är tacksam över. Jag tror det är jätteviktigt att lära sig vara tacksan. Jag brukar skriva att jag tacksam över mina vänner, tacksam över att jag är frisk och mår bra, eller ibland skriver jag mer små saker som tack att jag var älrig idag mot X. Jag försöker även leva i nuet (även om det är svårt att göra det när man går sista året på gymnasiet och folk hela tiden frågar "vad ska du göra sen?"). Nu blev det visst en liten lektion här..

Mary körde bort mig från tvn. Hon skulle kolla på Lost och jag har inte sett ett avsnitt, då är det lite svårt att komma in i det. Ibland är hon lite bortskämd..det finns två som alltid har lite makt på våning tre när det gäller fjärrkontrollen. Det är Jossan och Mary. Vissa andra nästan ger en dosan och skriker "döda mig inte"..det är roligt och lärorikt att bo med så många olika personer och personligheter. Det kommer jag vara evigt tacksam över resten av mitt liv.

Jag känner mig peppad och förväntansfull inför tävlingen..förr var jag alltid så hyper och nervös men nu har jag börjat lugna ner mig..såklart att jag blir lite nervös sen men nu är jag lugn. Jag har väl blivit erfaren.

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0