Året sammanfatat...

Vadå året? Det är ju inte nyårafton nu tänker ni säkert, ni okunniga ickelöpare. Träningsåret 2008 har precis slutat och istället har träningsåret 2009 tagit vid. Det innebär att jag har försökt sammanfatta året som gått både vad gäller känslor/tankar samt mer konkret - hur många pass och hur många sprugna kilometrar. Tyvärr blev det som befarat: det här var ett bedrövligt år vad gäller just kilometrar och antalet pass. Det har sin förklaring i att jag under större delen av året var skadad med en värkande hälsena = cyckel. Samt sjukdom = vila. Och dessutom en del otur = söndermosad vad och sjukt tungt arbete på ica maxi.

Träningsåret 2008 blev alltså ett riktigt bottennapp. MEN trots ovanstående så lyckades jag slå personligt rekord på både 800m och 1500m och jag vet att jag var god för några sekunder ytterligare på båda distanserna om rätt lopp och rätta förutsättningar hade dykt upp. Sammanfattat: dålig träning behöver alltså inte betyda dåliga resutat. MEN det ger ju en oerhörd motivation. Om jag kunde slå pers med dålig träning och oflyt, hur mycket pers kan jag då slå med bra träning och medflyt!?

Det återstår att se. Och med den nyfikenheten och entusiasmen motiverar jag mig nu att gå in i 2009 års tränings och tävlingsår i ny klubbdräkt och nya förutsättningar. Spännande -  javisst!

Kram
Frasse





Kommentarer
Postat av: Mamma Lotta

Härlig inställning

Kram

Mamma

2008-10-08 @ 12:55:44
Postat av: Torbjörn Högberg

Jag saknar vadslagningen angående en middag !

2008-10-10 @ 18:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0