Veckans recept!!

Jag har fått en del påtryckningar vad gäller min dumle-kladdkaka! Jag har funderat länge på om jag ska avslöja mitt hemliga recept. Nu kan jag inte hålla mig längre...så här har ni det:

Mattzis superhemliga dumle-kladdkaka recept:

100 g smör
1 påse dumlekolor (120g)
2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt

Gör så här:
Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Kom ihåg att inte smälta på högsta värmen och se till att röra så det inte bränner fast. Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad (jag bröade med kokos - lovely) rund form med löstagbar kant (Det fungerar med vanlig form också). Grädda i 175 grader i ca 20 min. Se upp med tiden mina vänner!! Kakan ska vara lös för den kallnar!! Luras inte och tro att den inte är färdig..jag lovar att den stelnar till sig.
Servera med grädda, glass, färsk frukt eller något annat smarrigt!!

TIPS: Om man minskar på sockret och kakaon kommer dumlearomen fram önnu mer. Testa!

Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0