Blogg, blogg, blogga!!!

Jag hade tänkt lägga upp en del helflummiga bilder på mig från datorerna i mediesalen. Men nu under mitt en-timme-och-tio-minuters-hål så var den data salen ockuperad av små ettor så jag fick sätta mig i den vanliga, för dagen ytterst kvalmiga och huvudvärksframkallande datasalen, utanför receptionen. Hade tänkt att det lilla inslaget skulle blivit en bra återkomst för min bloggverksamhet efter ett uppehåll på jag vet inte hur länge. Matte kom senast i helegen på den geniala idén att nu ska vi börja skriva minst två blogginlägg per dag för att komma ikapp en viss annan blogg (inga namn).... Jag kände dock att det skulle bli att ta sej vatten över huvudet så jag dissade förslaget. Senare samma helg så fick jag från olika håll höra att denna sida faktskt läses av en del trogna entusiaster och att de saknade min verksamhet. I och med detta ökade inspirationen något att slå sig ner och skriva lite om min livssituation.

Helgen som gick:

Lördag: Trodde att Turebergstaffetten skulle ha enormt mycket att bjuda på. Drog med Matte två timmar för tidigt och frös arslet av mig i de kalla nordanvindarna. Bocon och makaroner smakade bra. Film/Maffia-kväll med Natta var trevligt. Sömnen var god om än något kort.

Söndag: Frukost bredvid micron. Stress till tåget. Borstade tänderna på tågtoaletten. Kom till Uppsala slott trekvart innan alla andra Vaifare. Värmde upp med en helstirrig och nervös Tilde. Sprang stafett. Gick bra. Dock två sekunder sämre än förra året. Tågresen hem gick bra. Hungrig. Åt mat. Kyckling och torrt ris. Myskväll framför tv:n. Täcke och kudde. Singalong. Snygg naken. Sveriges smartaste barn. Titanic. Tog en timme innan jag kunde slita mig och sova. Gott!

Att känna frustaration:
En gympalektion kan vara rolig. En gympalektion kan vara givande. Men en gympalektion kan vara otroligt smärtsam. Det blev min. I torsdags. En olyckshändelse orsakades av att en viss person dönade rakt in i mig och dunkade sitt knä rakt i mitt högra lår. Smärta! Hemsk smärta! Smärta som sitter i än under skrivande stund. Smärta som hindrade ett pass och en stafett. Smärta som kändes så otroligt onödig och irriterande. Frustrerande helt enkelt. Men varför skriva om det nu. Det har ju NÄSTAN gått över. Värt att poängtera, ingen skall beskyllas; det var en olyckshändelse. Sånt som händer. Sånt som händer på en gympalektion.

Oj va långt det blev. Nu vet jag en del som kommer klaga, på att det såväl är för långt som att det tar för lång tid att förstå vem som har skrivit. Men exklusivt för er: här kommer en bild som inte något med saken att göra men passar alldeles utmärkt eftersom den fångar uppmärksamhet och gör så att bloggen framstår mycket roligare. Hmm... Oj oj det här skulle inte Marianne Häger gilla. Bäst  att ge lite credit:  BILD: qedata.se

Kramen
Frasse (Nu kom det)


Kommentarer
Postat av: Emmy

Frasse välkommen tillbaka in i bloggdjungel!
Men jag gillar inte dissen om att ta med bilder som inte har något med saken att göra!En bild har alltid något där att göra,därför har den alltid någonting med "saken" att göra! haha

2007-04-23 @ 15:59:58
URL: http://fiemma.blogg.se
Postat av: Natta

Dönade?! Haha... va e de för ord igentligen;) kul å vara omnämnd=) puss

2007-04-23 @ 18:28:58
Postat av: LH

Kul att se att Fransson tog sig kragen och uppdaterade bloggen! Keep goin' man!!

2007-04-24 @ 08:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0