Skamden som ger sig!

Hej gott folk!

Dagen idag, har varit lite så där lagom händelserik, en lugn lördag med tid för rekreation. Dagen inleddes med frukost följt av byta av vinterdäck på mammas bil. Det första som mötte mej igår när jag kom hem var ett sms från min morbror där det stod: däckbyte imorgon klockan 10. Så det fanns inte så mycket annat att göra än att gå upp och ta fram sommardäcken och domkraften. Det bör tilläggas att bilen genomgick besiktning för en vecka sedan. Den blev inte godkänd, det var i och för sig inget mamma räknat med. Hon hade istället bokat om tiden några gånger för att dra ut på tiden hon skulle få köra med bilen. En månad till, sen är det skroten. En rolig incident som hände var att första skruven som morbror Tobbe skulle skruva av, hade rostat fast så hela bulten gick av. Så nu sitter vänster bakdäck fast med endast tre bultar. Sger kanske lite om vilket skick vår bil är i.... Och det är den enda jag kan övningsköra med OjOjOj!

Förmiddagen fortsatte med redigering av en viss film:D Tre timmar gick åt att konvertera en fil. Sökte förgäves på nätet efter ett program eller ett tips hur jag skulle gå till väga. Eftersom all information är på engelska och mina engelska kunskaper kanske inte är vad de borde vara så blev det mest ett sporadiskt och trevande trycknde på olika länkar. Efter mycket o och men och endel psykbryt på en viss lillebror lyckades jag få ordning på filen. Därav rubriken!!!
                                                              
                            
Detta följdes av nästa motgång. Övningskörning med mamma och sönderrostad bil. Jag har lite svårt att ta order av min mor och detta resulterade i att vi rök ihop efter att jag försökte svänga in på en väg med vägarbete och mötande bil. Tänk så det kan gå...

Nu gällde det att göra sig av med sina agressioner. Och vad kan då lämpa sig bättre än ett saftigt backpass! Jag fick efter lite övertalning med mig Mickan till Åkermanskulle, där jag avverkade 11 stycken back intervaller. Kanske någt korta, men väl så jobbiga!

Lotta Fransson, tillika min mor, var som hon själv uttryckte det: Vrålhungrig när ag kom hem. Det bjöds på Taco. Mysigt värre. Tråkigt dock att en viss lite osocial bror inge kunde slita sig frå datorn utan var tvungen att "spela lite till" vilket innebar att han kom när vi ätit upp. Men man kan ju inte begära för mycket :P

Nu ska  jag se på film med Madde. Det ryktas om en Beckfilm. Låter alldeles utmärkt.

Ha det nu så bra, och än en gång: Till er som springer Terräng SM imorgon, Ett stort Lyca till!

Kramen
Frasse

Kommentarer
Postat av: Natta

Du den där bilen skulle jag aldrig våga köra;P haha... var försiktig om dig bara=) vi vill ha dig i behåll så du kommer tillbaka till sollet=)

2007-04-29 @ 10:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0