Funkis!

Idag har jag varit funktionär då Närkes ungdom/junior DM arrangerades i Hallsberg idag. Jag fick sköta prisutdelningen med lilla Lisa och så hjälpte jag till vid kulan. Träffade min gamla mellanstadielärare där, vi hann inte prata så länge..det var synd. 
Igår hade jag, mamma och pappa en diskussion om vad det ska bli av med mig om ett år..Plugga, jobba, USA?? Usch, jag blir nästan deprimerad. Nu har man vart i någon annans händer i snart 12 år och nu ska man bestämma sig för vad man ska ägna resten av sitt liv på. Ångest nästan..jag känner mig för liten, omogen ochnaiv än så länge..känns som om detta år som kommer är behövligt. De flesta som jag pratade med idag frågade, "jaha, och vad ska du göra sen då"..och jag känner mig så barnslig när jag radar upp allt det jag har tänkt mig..gympalärare, sjukgymnast, sportjournalist, USA (då skrattar alla åt mig, typ), jobb och så vidare. 
Nej, jag känner för att rensa tankarna lite så varför inte göra det bästa man kan göra då: SPRINGA!!!!  Jag tycker verkligen den boken jag läser nu är så bra..jag vill inte att den ska ta slut. Men som tur är finns det två fortsättningar..Stieg Larsson "Män som hatar kvinnor"..ett bra lästips!


kram matte!

Kommentarer
Postat av: Fransson

Hurru du, hur många gånger har jag sagt åt dig att inte se framtiden som ett bekymmer: Det är ju världens MÖJLIGHET att göra precis vad man vill!
Vad gäller min bloggverksamhet, kommer jag snart igång:D

2007-08-11 @ 21:21:39
URL: http://frassematte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0