Göteborg GP

Hej hopp..klockan är mkt och jag har precis kommit hem från Sveriges näst-största stad Göteborg! Jag, Börje (min gamsla tränare), Ingvar (min gamla klassföreståndare) och det nya stjärnskottet från Åsbro Albin styrde kosan sydväst klockan 09.30 imorse. Börje och Ingvar var funktinärer för längd och tresteg och jag sprang 800m på Folksam GP. 17.50, strax innan invigninscermonin, gick startskottet för mitt lopp och det gick bra. Det är mitt bästa 800m lopp någonsin..Börje klockade mig på 1,59.1 och de övriga som tog tid hade också klockat mig klart under 2 min vilket skulle vara nytt utomhuspers med nästan 2 sekunder och första gången under 2min utomhus. Men, det finns en liten detalj i det hela som bör tillägas och det är att när jag kom tillbaka från min härliga nerjogg så stod det ett DQ vid mitt namn, vilket innebär att jag blev diskad. Troligen trampade jag på linjen genom kurvan eller gick in för tidigt efter kurvan men det måste varit med liten marginal för jag märkte inget själv. Så från att ha varit glad och äntligen känt att jag för första gången den här säsongen presterat något bra..de känslorna byttes ögonblicket efter att jag insett vad DQ innebär och jag blev asförbannad, besviken och det bara kokade i mig. Men efter några minuters samlande kunde jag vara nöjd åt de 1,59.1 som det stod på Börjes klocka och känslan av att ha sprungit bra..och det var verkligen kul och springa den här dagen. Bra väder, inte nervös eller spänd och jag på toppenhumör..då springer man som bäst.
Nu blev det på bloggen jag skrev av mig, skönt för mig men kanske inte för er?

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0