Nu är det mycket som händer...

Som vanligt har mitt liv en tendens till att bli rätt fullspäckat mest hela tiden. Det är ingenting som jag tycker är negativt men ibland kan det vara svårt att hinna med allt. Det känns som en stor lättnad att jag slipper servera mer frukost och att jag faktiskt kan sova ut om morgnarna nu den sista veckan innan skolan börjar. Ja just det, ni läste rätt, det är bara sex dagar tills Rudbecksskolan åter igen slår upp portarna för en ny termin och sommarlovet får sitt alltid lika oundvikliga slut. Som elev har jag emellertid inte kunnat missa det, jag har nämligen fått flera påminelser om att mitt livs sista sommarlovs dagar är räknade. Första beskedet från Löpargymnasiet förde dock bara med sig gjädje då där tydligt framgick att Mickan kommit in! Brevet från Rudbeck som damp ner i brevlådan i måndags måste däremot betraktas som motsatsen. Period 1 är nog den värsta period i världshistorien. Eller vad sägs om: Naturkunskap B, Engelska B, Matematik C, Religion A och Filosofi A på en och samma måndag. Herregud! Vad gäller lärare blev det både bottennapp och potential! Sammanfattningsvis ska jag säga att jag faktiskt tycker det ska bli roligt att komma tillbaka till Löp och Sollentuna och börja internatlivet och träffa alla vänner. Skolarbetet känns ju inte lika lockande. Menmen...

Åter till vad jag håller på med just nu. Jag avslutade min 10 lektioner långa körutbildning på YA trafikskola idag, efter att ha fått lite av en intesiv spurt med tre lektioner på tre dagar den här veckan. Min nya körlärare Yvonne gav mig lite självförtroeende så jag tog tag i saken och bokade halkan i går på Driving Ranch i Upplands Väsby. Känns bra men lite nervöst. Jag får inte tappa allt nu när jag börjar skolan, då är pengarna bortkastade så jag måste antagligen ta några lektioner i Stockholm och bo i bilen på helgerna. Jag är såå taggad just nu!!!

Ett annat projekt som jag hållit på med är ommålning av staketet hemma hos pappa. Han fick det som presentkort när han fyllde år att jag och Viktor skulle måla. Bortsett från grundmålningen, som måste vara det absolut tråkigaste man kan utsätta sig för ( ser ju inget resultat), har det gått ganska smärtfritt. Yee involverades i arbetet igår då hon självmant påtalade att hon ville måla när vi låg och solade. Idag skulle jag slutföra projektet men vad tror ni händer - Jo färgen tar slut!

Träningen flyter på, särskilt med flytloppen jag hade igår haha:D Efter 8x150 m med 3 minuters vila kunde jag sammanräkna 18,27 som snitt. Mycket bra i lätt motvind. Idag vilar jag, imorgon blir det lättjogg och på fredag är det upp till bevis på Bannister Grand Prix i Västerås då jag ska springa 800m. Förutom ett bra startfält kan jag i startlistorna ana att en del kära återseenden är att vänta :D Nästa vecka blir en så kallad "superlätt vecka" för att ytterligare toppa formen till de Svenska Mästerskapen i Uddevalla nästa helg. Ikväll vet jag att det är ånga som tävler i Huddinge och Viking Line spelen, däribland min bloggkumpan Matte. Jag önskar alla ett stort lycka till!

För min egen del ska kvällen tillbringas på Hillmansgatan tilsammans med min käre mor Lotta Fransson som för två minuter sedan kom hem från jobbet och yrade om cycklar som inte var pumpade och penagar som inte var betalade. Det är nog bäst att gå ut i köket och hjälpa henne med maten så jag får henne på rätt sida igen;)

Ha det nu så bra
och om ni inte orkade läsa min roman kan ni ju i alla fall titta på bilden som får liva upp inlägget lite!

image218
En tävling som jag kallar "Guess the butt". Första svaret (Kommentarer) med de tre rätta namnena kan förvänta sig ett fint pris :D Man får bara gissa en gång!


Kramen
Frasse 

Kommentarer
Postat av: Emmy ;D

Jag vet, jag vet , jag vet!!!!
Det är Mickes, Marys och Mattes rumpor ;)
Misstänker att det är under en promenad till ika maxi för att handla inför helgen ;)

2007-08-15 @ 22:52:54
URL: http://fiemma.blogg.se
Postat av: Tävlingsgeneralen

Grattis Emmy - alla rätt! Kände på mig att det skulle bli ganska lätt. Nästa upplaga av "Guess the butt" kommer att bli mycket klurigare :D

2007-08-16 @ 11:40:17
URL: http://frassematte.blogg.se
Postat av: Micke

fasen! :P denna hade jag med klarat ju ! ;D

2007-08-16 @ 16:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0