GOD JUL!

Jag är lite sent ute..men vad gör väl det? Klockan är snart 2..nästan att-vara-uppe-sent-rekord! Det har varit en bra julafton men många fina paket..digitalkamera, ett 1gb minneskort till den, filmer, godis, pengar, presentkorf och sist men inte minst en armani-parfym..åå armani. Så märkvärdigt.."ååhhh, nu kanske jag äntligen kan bli uppraggad av någon guccibrud i skolan"..not..nej men den luktade väl inte så pjåkigt. Det bästa med julen är iaf att träffa farmor och farfar, moster och morfar m.m...jag älskar de alla för de är så roliga!! Det känns lite som om man är från en annan värld, vilket man i och för sig kan säga att jag är, för när de frågar vad jag ska göra efter gymnasiet så börjar de typ skratta..eller moster iaf, finns det något som inte hon skrattar åt..jag är tveksam. När jag sa att jag har funderat på att åka till USA, volontärresa, att jag stallt mig i studentbostadskö i Sthlm så börjar hon asgarva..och vet ni varför? Jo för att hon hela sitt liv jobbat på AKLA som ligger 100m från våra hus (vi och moster bor granne) och hon har gjort samma arbetsuppgift varje dag i decennier: paketerat plåster. Då förstår jag att hon skrattar åt mina framtidsplaner. Jag minns att jag frågade henne någon gång vad hon tjänade och varför hon inte söker sig till något nytt...hon svarade att hon trivs så bra där. Tillsammans med 10-20 andra medelålders kvinnor sitter hon och paketerar plåster samtidigt som hon blir uppdaterad eller uppdaterar andra om det senaste Askersundsskvallret. Hon brukar säga att de ibland pratar om mig och att jag är så trevlig som alltid hälsar..men är inte det självklart? Mycket blev det skrivet om min moster..hon är så störtskön!!
Något som inte var så kul var att imorse sa pappa innan vi skulle åka till farmor, farfar och våra kusiner: "Ta med digitalkameran för det kanske är sista gången vi alla är tillsammans"..muntert!
Nej nu är klockan över 2 och jag börjar få lite ångest..igår kunde jag inte sova..

image265
Julen blir så mycket roligare med barn...vartannat år är dessa sötisar med. Ida och Klara som underhöll oss med sång idag..jag kommer senare lägga upp ett klipp på youtube med ett smakprov!

kram matte!

Ps! Det var första gången som jag tränade på julafton! Ds!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0