Golden league!

Det blir ingen tävling för mig, min hals är inge bra och så är jag snorig..så det blir till att ligga på sofflocket hemma då. Det var tråkigt, men nu är det så och det kommer fler lopp...får försöka tänka så!!
Men det jag kan trösta mig med är att det idag är fint väder så det kanske blir att ta en fika eller glass med kompisar. Men det bästa av allt: idag är det Golden league, största friidrottsgalan på tv. Det är från Bislett i OSLO och många svenskar är med: Kajsa Bergkvist (lite kul och veta är att jag bor granne med hennes farbror och kusin så hon brukar vara hos de och hälsa på ibland), Christian Olsson, Sussana Kallur, Johan Wissman.....wohooo...när jag var liten satt jag alltid som fastklistrad framfö tvn och kollade på friidrott och sen blev jag så sugen på att friidrotta så jag sprang till lekparken och hoppade längd och tresteg sedan mätte jag med ett måttband och skrev ner resultatet. Det var hur kul som helst och sedan drog jag alltid ihop ett gäng kompisar från kvarteret och så hade vi femkamp. Åh, jag minns den tiden!!


kramen matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0