Härliga Askersund!

Hej mina vänner! Ännu en dag på jobbet avklarad, idag var det en jobbig jobbardag..jag kan säga att jag börjar bli en aning less på att plantera nu. Man gör samma sak hela tiden i 8 timmar, jag känner mig som en tant som packeterar kaviartuber på rullande band. Men, Vem vill bli miljonärtävlingen som jag, Viktor och Erik kör i pauserna förgyller dagarna. Viktor leder just nu men jag skuggar tätt efter..Erik har dock hamnat lite på efterkälken och gapet upp till mig är långt. Idag kom en ny kille och jobbade med oss..Tony heter han och svär lika ofta som han blinkar. "Jävla plantjävel" när plantan inte vill sätta sig eller "fan helvetes jävla kuk arsel" när han råkar ramla...man får sig ett gott skratt iaf. Efter jobbet var jag slut, slut och slut...han somna en 10min på vår altan innan jag tog bussen till Hallsberg för ett hårt banpass...3 x (300-200-150) och det blev verkligen hårt. Höll tiderna skapligt. 
Nu måste jag fixa matsäck till imorgon, ännu en dag med skogsplantering..och miljonkampen förstås.   


image116
Här bor jag...Askersund!

image117
Jag och min vän Ankan njuter av glassen i hamnen!



Skogsplantering..obs! bilden är ett montage :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0