Sommarlovet har börjat!


Sommarlovet har börjat bra. Efter ännu ett år avverkat i skolan var Kristoffer i sort behov av vila. Därav har det blivit lata dagar, med få aktiviteter. Eller, ja allt är ju relativt.


I lördags var det Marias studentmottagning som gällde. Efter att ha rest och rest och bytt och bytt mellan sl:s olika tåg, bussar och vagnar kom jag fram till Åkersberga. Jag har alltid trott att när folk säger att Åkersberga är landet så är det med Stockholms mått sätt. Så var inte fallet. Åkersberga låg långt bort, mitt ute i skogen. Ett stort tack skall riktas till Sara Sjökvist som över telefon var min personliga guide eftersom jag i all hast (började duscha för sent) glömde färdbeskrivningen som jag varit så ordentlig och tagit ut. Sara kände sitt ansvar och låg alltid ett steg före när jag vid varje byte ringde och frågade om jag var rätt och vart jag skulle. Tillslut kom jag fram och min personliga guide kom och mötte mig vid satationen. Hemma hos Maria var det jättetrevligt, det bjöds på god mat, jordgubbar och efterrätt. Dessutom fick vi träffa stora delar av Marias släkt och vänner vilket alltid är lika roligt :D Hennes föräldrar höll förövrigt ett kul tal med ett antal bloopers som Maria gjort genom åren. För att nämna en: Orsakat översvämning i en hel hotel korridor. Inte många som lyckas med det!

Söndagen var hemresans dag. Det kändes som att jag hade packat och städat i två veckor. Ändå var inte allt klart på söndagsmorgonen. Kustis fick hjälpa mig att bära upp min spegelbokhylla till trean och sen var det dammsugning som återstod. Trots att jag bärt ner saker till källaren, upp på trean och dessutom slängt saker räckte alla prylar för att proppa: en hockeytrunk, min stora rullväska (att matte får plats i den säger lite om storleken), min lilla rull väska, min ryggsäck, min skolväska och min dataväska. Det blev en del ångestfyllda samtal till mor innan jag klarade ut hur jag skulle få med allt hem. Som tur var så ställde vår underbara vän Roschi upp och kom på söndagsmorgonen och skjutsade mig till Upplands Väsby med bil. Som vanligt blev det ont om tid så jag och Roschi fick springa i hissen och på perrongen. När vi kommer in i tåget stängs dörrarna varpå Roschi med bara några sekunders marginal får slänga sig ut genom dörrarna som konduktören med all sin kraft bänder upp. Ja, herregud! Ett stort tack Roschi för att du hjälpte mig, annars hade det aldrig gått. När jag kom hem var jag så trött så att jag somnade. Mor min väckte mig en halvtimme innan träningen började så det blev det lite stressigt igen. På Gavlestadion, eller numera Gunder Hägg stadion träffade jag Mickan. Vi sprang intervaller i skogen. För mig blev det 3x3x2 min. Runt runt i en slinga som blev enformig redan efter första intervallen. Passet gick iaf bra och det gjorde det för Mickan med!

I måndags träffade jag min vän Madeleine. Eftersom vädret var strålande ville jag att vi skulle pressa vis hennes poolkant. Men Madde övertalade mig att följa med ut till forsbacka för att åka vattenskidor och tur var väl det. Dagen började med ett glädjetjut då det visade sig att Madde kört upp på morgonen och tagit körkort, helt utan min vetskap. Hon var superglad hela dagen lång! Hon körde mig och Bosse ut till sjön där vi åkte vattenskidor. Jag agerade först kameraman och filmade in Madde i en stilstudie. Jag tog även en del stillbilder (se nedan). Sedan var det min tur. Jag lyckades ta mig upp på andra försöket (den andra båten var lite klen) och sedan lyckades jag åka på en skida. Väldigt roligt, äve om jag har lite grann att jobba på. Madde coachar mig väl :D


Igår tisdag var tänkt att bli den stora fixar dagen. Dessa planer gick snabbt i kras då Yee ringde och frågade om jag ville följa med och käka lunch med henne och Daniel. Ett mycket trevligt förslag som jag inte bangade på även om det för min del bara blev en cola då jag precis käkat frukost :P Väldigt trevligt att träffa Yee och Daniel igen. Var länge sen nu. Yee sitter nu på väg ner till Hultsfred där hon ska på festival. Blir nog grymt kulJ Daniel var lika hemlighetsfull som alltid, idag satt hen med papper om studiecirklar. Tydligen är detta en stor inkomstkälla för Verdandi. Mer än så avslöjades inte?

Jag tränade även denna dag. 2x5x150. Kändes bra, blev lite ojämnt pga vind och oklar startlinje. Känner lite i min vänstra baksida, absolut ingen bristing eller sträckning bara stelt, något som skulle kunna bli nåt. Men efter några goda råd från sjukgymnast Petra över telefon så ska det nog bli bra tills på lördag. Synd bara att mamma inte kan tänka sig att föröka ge lite massage. - Det blir bara värre om jag ska dit och pilla säger hon? Jaja, smörjde på lite liniment istället.


Sådär ja, det Kristoffers första inledande dagar på sommarlovet i textform här är även några bilder från dagarna som gick.

Ha det så bra

Kramen

Frasse



Kommentarer
Postat av: Löpets Bitch

Härligt att se att ni har kommit igång med bloggen igen! Började bli lite orolig där ett tag... Saknar er väldigt mycket och det ska bli så kul att träffa er igen på fredag. Måste klura ut en bra restaurang nu bara... We'll keep in touch! Puss

2007-06-13 @ 18:08:40
Postat av: Roschi

hahha i värsta fall så hade jag följt med till gävle :P med bilen parkerad på bussterminalen ;)
Såklart att jag ställer upp för min Frasse :D
Massa pussaar! Roschi

2007-06-26 @ 21:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0