Låångt kvar...



Först och främst vill jag rikta ett stort grattis till vår kära vän Roschi som idag körde upp och tog körkort! Det måste vara en otrolig känsla. Det börjar bli en ganska lång rad av vänner som tagit körkort nu, Linnea, Anna, Roschi, Tobias, Amanda och Yee, för att nämna några. Samtidigt har jag efter denna helg insett att det är låångt kvar tills jag överhuvudtaget kan börja fundera i dessa banor. Kristoffer och pappa Kurt hade tre långa pass (minst 2 timmar) av intensivträning. Det blev en del riktiga tabbar, såsom bortglömd blinkning (vid flertalet tillfällen), 90% av alla dragläges-försök i grusbacke resulterade i motorstopp samt vara nära att köra ner i diket alla utom sista gången som jag backade runt hörn. Herregud. Naturligtvis var det otroligt nyttigt och lärorikt att bara köra och få in en vana, man lär sig av misstagen. Men framför allt så är det bra att pappa i vilken situation som än uppstår säger att jag själv måste klara mig ur den. I stunden känns det otroligt jobbigt och irriterande att inte veta hur jag ska agera, men med lite perspektiv inser man att det är just detta jag behöver för att öka självförtroendet. Detta är nog den största skilnaden från övningskörning med mamma, då är det hon, inte jag, som blir livrädd och skriker rakt ut för att sedan själv ta över körningen. Menmen, man kan inte vara bra på allt, Mamma har många starka sidor, men någon bilskolelärare kommer hon aldrig att kunna bli.
Ett stort tack även till Elina som var så snäll att hon lånade ut sin Teoribok eftersom hon hade två stycken! Hade förhoppning om att komma igång och börja läsa den nu i helgen. Men motivationen sviktade lite så det blev istället mentala guiden och mentalträning som tog upp min lediga tid. Eftersom jag inte får träna fysiskt på två veckor så har jag tänkt att träna mentalt istället. -Vem vet, kanske inte alls sån stor förlust!?

Ha det så bra allesammans
Kramen
Frasse


Kommentarer
Postat av: MARIA!!

roschi roschi? min teaterroschi? <3

2007-05-22 @ 01:37:29
URL: http://madildo.blogg.se
Postat av: En sann vän!

frasse...jag tror du inte tappar något på dessa veckor, du kommer längta och vara så motiverad sen vid första löpasteget + att du kommer vara fullproppad med självförtroende och allt du kommer att lära dig av den mentala träingen!!

2007-05-22 @ 17:05:30
Postat av: Jessie

varför får du inte träna? och btw, du verkar lite halvfarlig när du sitter bakom ratten ;) (inget emot vad jag kommer att vara när jag försöker mig på bilkörning dock....)

2007-05-22 @ 17:11:38
URL: http://jessieb.blogg.se
Postat av: tilde

fransson, lägg till mig i listan om körkort, jag fick det idag :D:D

2007-05-22 @ 22:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0