Tisdag: bosön!

Ännu en tidig morgon..det som strörde mig mest imorse var kocken (patrik). Eftersom jag var tvungen att ta en tidigt pendel skulle jag vara tvungen att stressa i mig frukosten. Så jag gick ner 06.50 och knackade på bakdörren och frågade snällt om jag kunde få gå in till frukosten lite tidigare..då typ röt han åt mig "jag är inte klar"..då sa jag "men kan jag få med mig en brödbit?".."nej, jag är inte klar förens 10min". Han var nog väldigt morgontrött. Det är konstigt, förut var det Patrik som var snällkocken och Olof som var elaka kocken (I ettan var Olof hemsk)..men nu är det tvärtom. 
Nu befinner jag mig på Bosön igen..trivs bra här..skulle vilja jobba här. Testerna imorse var samma tester som i fredags. Och jag hade bättre testresultat nu. På 4x4 min hade jag 6 slag mindre vid varje intervall, jämfört med i fredags. Maxtestet gick också bra..förra gången "klarade jag" 8 min och 15s och idag 8min och 50s!! Efter så började han babbla massa värden..typ 4.235 och 67...har inte så bra koll på det där, men jag får nog en sammanställning på fredag så jag och Patrik kan gå igenom det där. Tröskelfart för mig är 3,30/km och inte 3,40/km som jag sagt till en massa.  
Efter passet tog jag en dusch och såg att det fanns en bastu och simhall här..så efter passet om cirkus 3 timmar blir det bastu!!! Efter duschen begav jag mig till cafeterian för att köpa en banan och då hamnade jag bakom en massa tanter i kön. Jag tycker det är så kul att lyssna på andra och så här lät det: "åh, undra om jag ska ta en kanelbulle? Jag brukar alltid annars ta en sån där fullkornssmörgås. En kanelbulle låter gott, fast jag har hört att det ska vara onyttigt. Fast kanel är ju en nyttig krydda. Jag får väl peta ut kanelen och äta den då"..då började alla tanter asgarva. Men hon tog ingen kanelbulle utan sin traditionsenliga fullkornssmörgås. Där ser ni Frasse och Sanna, fullkornshysterin har också nått ut till tanterna. 
Oj, idag hade haf verkligen inte skrivkramp. Nej nu ska jag läsa lite om språkhistoria, sjukt intressant faktiskt! Fst jag kan inte hålla mig borta från Gunde Svans självbiografi som jag fått lånat utan Klas klättermus.

image159

kram matte!
  

Kommentarer
Postat av: Micke

fan va anundsjuk man blir :P jag skulle också vilja göra de där testerna :D yäyä lycka till =)

2007-11-20 @ 11:19:47
URL: http://gnissim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0