Tisdag!

Nu är det snart dags för middag..fiskmiddag som vanligt på tisdagar. Åt fisk i skolan med så ingen kan klaga på att jag inte äter fisk. Idag slippade jag träningen för att min lätta förkylning inte ska bli värre. Jag var på hälsokostbutiken nyss och skulle kolla runt lite bland överskattade kosttilskott och fnysa..men en knäpp på näsan fick jag när jag lämnade butiken 260kr fattigare. Jag köpte en stor flaska mivitotal som är ett flytande kosttilskott med alla världens hälsofrämjande vitaminer, mineraler, aminosyror osv..jag har tagit det förut och vi på löpet har blivit rekommenderade att ta det. Jag är ju typ sjuk mer än jag är frisk (liten överdrift kanske)..så nu ska vi se om detta kan hjälpa mitt svaga immunförsvar att orka stå emot de påfrestningar som jag utsätter mig för via träning och bacillusker från folket här. Men 260kr är mycket pengar..men är man desperat och lättpåverkad så kan en hälsotant lura i mig vad som helst. Hon mata på mig med massor med annat också..ta det här när du blivit frisk sen och det här, och det här..men då tackade jag snällt nej. Jag var också inne i matbutiken och köpte muffinsformar för jag ska baka kladdkakemuffins!!
Ikväll väntar alltså bak och lite plugg..språkhistoria på svenskan är sjuk intressant!! faktiskt!! Först ska jag dock avnjuta ännu en fiskmåltid..

adios, matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0