Söndag!

Varför vaknar jag så tidigt? 08.00, jag vill sova mycket längre! men men..frukost med favoritMary och sen gick jag och väntade på att VM friidrotten skulle börja. För jag hade förväntningar på medalj. Kajsa, Emma och Arvidsson..men det blev fiasko. Usch, inge kul!!!
Det är ganska lugnt här på löpet för Mickan, Mary och Sanna är i stan och shoppar. Så jag ska ta tillfället i akt och plugga lite. Engelska och naturkunskap..

recpet på kexchokladpaj:

200 gram kexchoklad

150 gram chocklad (mörk/ljus/vit)

6 msk smält smör
4msk grädde

1 tsk vaniljsocker

3 äggulor


1. smörj en ungsäker form

2. smula sönder kexchokladen

3. Smält smöret och rör ned i smulorna.

4. Bred ut smeten i formen och grädda 175 grader i 6min

5. Smält chokladen i vattenbad (ej micro)

6. Tillsätt grädden, vaniljsockret och äggulorna. Låt svalna en stund!
7. Bred blandningen över kexchokladbottnen och ställ i kylen 3-4 timmar.
8. Servera med glass, grädde eller något annat som du tycker passar in.

Lycka till och njut!!

kram matte!


Kommentarer
Postat av: micke

Donde esta frassekrasse?! quiero una inlägg de el!

2007-09-02 @ 20:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0