Lördag!

Nu ät jag hemma i Askersund. Det var väldigt länge sedan sist. Idag har jag tävlat, 4,4 km terräng, Distriktsmästerskap i Nora. Benen kändes hyfsat lätta på uppvärmningen men för övrigt kändes det lite lojt. Jag hade bestämt mig att inte rusa med i början utan ta det lungt. Banan var tuff, en mördarbacke. Jag och klubbkamraten Albin (som för övrigt ska börja på löpargymnasiet) höll ihop första varvet. När vi för andra gången "besegrat" mördarbacken bestämde jag mig för att öka farten i utförslöpan, sedan körde jag på enda in i mål, med väldigt stumma ben de sista 200m, härligt! Jag lyckades så när slå Simon Sveder (vår kanske första blivande färgade skidåkare i världseliten) men jag fick ge mig med tre sekunder. Albin kom i mål 11 sekunder efter mig och gjorde ett riktigt bra lopp!! Jag är klyven vad gäller min insats, jag gav allt och det är bra men jag vill springa fortare. Trots att jag försökte och tyckte jag öppnade försiktigt så fick jag syra väldigt snabbt och fick slita, det går aldrig lätt.

När jag kom hem väntade lite släkt och vi åt middag och jag fick lite efterskottspresenter. Pengar och massa chocklad. Jag fårt alltid en massa godis, tycker de att jag är mager och behöver gödas? I så fall är jag beredd att inte hålla med dem. Den bästa presenter var mobilen som jag fick ta emot igår, en W890:
 
Den har hela 8GB utrymme (walkman mobil)!! I love it!!

Nu ska jag vara social med ankan:
image278

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0