Fyndar tisdag!!!

Idag tisdag har jag Kristoffer varit på stan i Gävle. Gävle City håller just nu på att förvandlas till Sveriges största gratisfest. Imorgon börjar nämligen gävlebornas höjdpunkt: Gävle Cityfest! Jag konstaterade att jag nästan är jämngammal med Cityfesten, det är nämligen 16:e året i rad de kör... Jag frågade min vän Yee om hon tyckte man var socialt rubbad, tråkigast i universum eller torr som en öken om man inte såg speciellt mycket fram emot Cityfesten. Hon svarade nej, vilket kändes bra då det är precis så jag känner. Det beror nog på att jag gått alla gator upp och ner och tittat på alla stånd så många år att man känner att man har gjort det. Det som skulle locka i år var väl i såfall öltälten och partyt. Men hindret för detta stavas JSM. Jag ska naturligtvis gå ner på stan någon dag och käka en langos eller nåt för att känna på stämningen. Det är ju alltid roligt att träffa folk. Alla gävlebor hänger ju på stan i fyra dagar i sträck nu :D

Att jag besökte stan idag var av tre anledningar.

1. Klippa mig - Japp, jag är nyfriserad!

2. Träffa Yee - Japp, vi gick på stan, käkade och spelade 500.

3. Fynda på sommarrean - Japp, En tröja och ett par jeans inhandlades!

Nu bär det snart av emot Gunder Hägg Stadion och träning. Ska bli nice :D

Impossible is nothing
/Frasse


Kommentarer
Postat av: Richard

ska man hålla ett rum på löp till dig i höst eller blir du kvar i "vackra" gävle???



Hör av dig/Richard

2008-08-05 @ 18:43:45
Postat av: matte

Hur vågade ni spela 500 utan mig???

2008-08-05 @ 22:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0