Rapport från läkaren..

Hej hopp! Klockan 08.30 befann jag mig på Askersunds lilla vårdcentral. Jag fick träffa Agneta som var en väldigt trevlig underläkare. Jag fick ta EKG, Hemoglobinprov, blodcellsprov typ, körtelfeber, streptokopter (försöker mig inte på en stavning) och lite annat. Allt var bra förutom hemoglobinet men hon sa att det var lågt för att jag hade en infektion i kroppen. Jag frågade hur hon tyckte jag skulle göra med JSM 2000m hinder som är på fredag och hon svarade att det inte var någon bra idé. Men om jag känner mig bra imorgon kör jag..känner jag halsont imorgon är det nog ingen idé. Att springa max första friskdagen är nog ingen hit kanske? Till sist sa hon "Ät mycket frukt och grönt"..sällan den då :D

Det var skönt att provresultaten var bra!! Nu kan jag lämna det åt sidan. Det bästa jag kan göra nu är att ta det lungt. Äta bra, vila och kanske gå en lättare promenix. Göra det bästa av stunden för att förhoppningsvis bli frisk till på fredag.

När jag satt och väntade på att sprutan skulle stoppas in i armen på mig imorse, läste jag ett citat som stod skrivet på en stor tavla:

Och ur kaoset hördes en röst som sade:
Le och var glad, ty det kunde varit värre!

Och jag log
Och jag var glad
Och det blev värre.

De senaste veckorna för mig är som citatet. Först Valbo som gick blää..ok le och var glad, gå vidare nu..sedan DN galan som gick blää..ok le och var glad nu, ladda upp hemma nu och se framemot SM..SM 3000m hinder och väldigt besviken men jag försökte le och var glad..så blev jag sjuk!! CITATET STÄMMER TA ME FASIKEN!! Nu ska jag sura och vara butter så kanske det då bli bättre? 

Och ur kaoset hördes en röst som sade:
Var sur och bitter..jag en riktig bitterfitta, ty det kunde varit bättre!


Och jag var sur
Och jag var en riktig bitterfitta
Och det blev bättre!!



Fotstukningen också..hehe

kram matte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0