Emmy inspirerar!!

Ni skulle nog kikna av skratt om ni visste vad jag gjorde nu. Jag kikade in på VINN stormarknad och köpte stickor och garn. Nu sitter jag framför en krånglig (eller väldigt enkel kanske?) beskrivning på internet och försöker lära mig sticka. Jag har stickat en halsduk en gång i tiden, jag minns att syslöjdslärarinnan var väldigt stolt att en kille hade lyckats. Nu går det inte riktigt lika lätt. Varför jag överhuvudtaget får för mig att jag ska böra sticka kan man fråga sig. Men varför inte? 1.Det är avkopplande 2. Du kan använda det du skapar, mössa eller halsduk 3. Jag vill kunna joina Emmy och hennes beteendevetenskapsvänner på deras stickjunta..EMMY HJÄLP MIG!! Jag har lärt mig steg 1 att fixa maskor men när sedan den andra stickan ska in i leken så blir det för mycket!! Det går lite trögt nu..Jag får ta med mitt garn så får du hjälpa mig på lördag..okej?

Idag var det läskigt att springa. För det första kan jag inte springa på fotbladet för vaderna smärtar men det är inte det värsta. Både igår (under uppvärmning) och under hela distansen idag knep det konstant kring hjärtat. Det var inte bröstet utan precis där hjärtat sitter. Det kändes ungefär som håll/kramp. Det smärtade för mycket ett tag så jag fick stanna och gå en stund. Pulsen lekte berg och dalbana. Jag känner det nu också fast mindre. Jag är lite skraj. Om det känns likadant på lördag (imorgon har jag vila) är det dags att kolla upp det. Jag har kännt mig frisk i övrigt nu..inget tecken på sjukdom. Det är bara en sak: Jag vaknar på nätterna av att jag svettas..först trodde jag att jag kissade i sängen men lung, det är svett. Mysigt värre, eller hur?

kram matte!

 

Kommentarer
Postat av: Emmy

ÅH VAD KUL ATT DU HAR BÖRJAT STICKA!!!

klart jag hjälper till, ta med sakerna på lördag...

varför kom vi inte på det här när vi gick på löp? är värsta roligt och mysigt med stickjuntor.. har till och med träningvärk i magen efter gårdagens haha mkt skratt och många bullar :P

2008-10-16 @ 19:32:36
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0