Främmande fågel!

Det blev ett rafflande sista avsnitt av Främmande fågel. Nu är det slut. Nu har jag inget att se framemot på tisdagskvällarna när jag kommer hem från föreläsningarna.

Självklart utklassade jag alla på bowlingen!! Trots att de psykade mig hela tiden.

Jag blev lite upprörd när jag läste Frasses inlägg. Han har haft ett "bedrövligt" träningsår med skador och sjukdomar men ändå persat på 800m och 1500m. Jag har haft ett väldigt bra träningsår!! Jag har klarat mig bra från sjukdomar (bortsett från i Augusti då jag missade JSM) och tränat väldigt bra både kvantitet och kvalitet. Visserligen var min korta vintersäsong hyfsad men min sommar var bedrövlig. Hur går detta ihop? Jag tycker verkligen jag tränat jättebra hela förra hösten, vintern, våren och sommaren..men ändå sprang jag på samma tider sommaren 2008 som jag gjorde sommaren 2006. Tålamod är löparens bästa vän. Men det känns och det är uppenbarligen något jag gör fel, men frågan är vad?? Just det här har jag gått eller rättare sagt sprungit och tänkt på mycket. Varför är jag inte bättre? Jag letar förklaringar och orsaker. Tränar jag för lite? Svårt att tänka mig det..ex. tränade jag särklassigt mest på löpet. Mycket tankar går kring mat..äter jag för lite/äter jag för mycket? Tänker jag för mycket allmänt? Och så vidare..
Folk uppmuntrar och säger "Det kommer.." men jag har slutat lyssnat på den nu.

Nu känner jag dock att jag kommit igång riktigt med höstträningen. Hela September och framtill nu har jag kört på bra och skruvat upp träningen ett snäpp från förra hösten. Jag känner mig stark och motiverad. Jag älskar grundträningen. Jag ger kroppen vad den tål!! 

kram matte! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0