Åhejåhå!

Hej kära läsare!

Kristoffer, Frasse, Krasse, Fransson är precis hemkommen efter en minst sagt lång arbetsdag, närmare bestämt 12 timmar. Dagen började soft med uppvaktning till Rix morron Zoo (på TV dessutom) samt frukost. Plötsligt ringde dock telefonen varpå jag fick veta att det var slut på friden. Jag packade ihop mitt pick o pack och cycklade iväg till Vittra i Sollentuna (en skola). Där möttes jag av kaos. 30 barn i åldern 6-7 år låg på goplvet och skrek. Dagen fortskred med lek i lekpark, lek i skogen, mellis, film och ekollons krig. Jag slutade vid fyra och då bar det av till Edb callcenter där jag tillbringade kvällen tillsammans med min dator och mitt headset - samt såklart en massa okända svenskar runt om i landet som fick äran (!?) att parata med mig. Bland annat pratade jag med en ytterst trevlig gubbe i från småland som trots att HV71 spelade match på TV:n lät mis störa och ställa mina frågor som utlovas att bara ta tio minuter men som tar minst det dubbla. Han sammanfattde dock intervjun med att säga att den varit mycket trevlig vilket värmde mitt marknadsundersökarehjärte enormt!

Nu sitter jag framför datorn på löpargymnasiet och äter en polarkaka med vänsterhand samtidigt som jag skriver med min högra, jag längtar så efter ryggläge och det absolut sista kapitlet i den sista Harry Potter boken som jag sparat till denna kväll. Imorgon ska jag återigen agera fritidsfröken från 8 -16.30 vi ska bland annat besöka Sollentunavallen. Måste se till at ta på mig vinterjackan imorgon idag höll jag nämligen att frysa ihjäl i höstrusket som råder denna såkallade sensommar månad - September - Jo, tjena!

Kram banan hälsar Frasse vars tankar förutom jobbet snurrar kring en viss stötvåg och en viss sena som kanske ska bli utsatt. Mer om det i morgonens upplaga av Frasses blogginlägg. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0