Rapport från träslöjdssalan episod 2

Hej igen!

Shit vad trött jag var i morse, trodde att någon skämtade med mig när klockan satte igång att tjuta vid 7. Som vanligt snoozade jag ungefär 5 gånger. Vanligtvis brukar jag under snoozningsperioden lyssna på rix morron zoo. Dessvärre är min radio inte inställd på rätt frekvens längre och det fanns inte en chans att jag skulle ha orkat gjort en kraftansträngning för att få in kanalen. Så istället låg jag där i dvala i närmare bestämt 48 minuter, då var det 20 minuter kvar tills jag skulle vara på jobbet så jag insåg snabbt att jag var tvungen att ta mig i kragen. Därefter följde den sedvanliga morgonstressen. Men precis när jag kommer ut i treapphuset på Löp så slänger jag ett öga på mitt arbetsschema så inser jag att jag börjar 10 minuter senare än vad jag först räknat med. Det innebar alltså helt plötsligt 50 % mer tid än jag hade från början. Jag kunde nu i lugn och ro slutföra det jag ej hade hunnit med och därtefter komme i tid till jobbet. Vilken morgon !

Nu sitter jag i slöjdsalen igen, ska strax gå och ha engelska med en 6:a och därefter väntar slöjd igen med 5 orna. Mitt jobb är faktiskt ganska soft. I mellan alla lektioner så har ganska långa hål då jag bara sitter vid datorn och surfar. Men jag får betalt för hela arbetsdagen, till och med lunchen. Eller pedagogisk lunch som det heter. Hoppas bara att lunchen är lite godare än igår ( brokoligratäng ).

Nu ska jag vidare,
Kram
Frasse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0