Snippsnappslut så var sagan slut...

Precis innan midnatt igår hände det. Det som jag sett fram emot men samtidigt bävat för de senaste veckorna. Successivt har det ofrånkomliga kommit närmare mot min vilja samtidigt som spänningen stigit vilket ökat på hastigheten. Så igår vände jag det sista bladet, det sista bladet i Harry Potter och Dödsrelikerna. För er som inte har förstått tjusningen med Harry Potter än kan jag säga att ni verkligen har missat något. Den sjudelade serien är något utövr det vanliga. En sak som jag bara inte kan släppa (förutom en del i handlingen som jag inte vill avslöja för er som kanske nappar på mitt tips) är hur det är möjligt för en enda människa att skapa, uppdikta och skriva ner en helt ny  värld med nya människor, företeelser, platser och djupa psykologiska tankegångar. Inte undra på att den har blivit en sån succé. Den enda irritation jag just nu kan känna över Harry Potter (förutom det faktum att den för mig är helt slut) är att filmbolaget Warner Bross har skjutit upp premiären av den sjätte filmen, Halvblodsprinsen till nästa sommar för att tjäna mer pengar... Pengar pengar

Pengar har jag tjänat idag. Jag gjorde nämligen ytterligare en heldag på Vittra i Sollentuna. Idag har vi varit på Sollentunavallen och stött kula (sten) hoppat längd samt sprungit staffett och kört hinderbana. Det kanske inte låter så svårt men med 66 stycken 6 åringar försvåras momenten något. I övrig har jag färglagt Scobidoo och spelat fotboll, basket och king och dessutom har jag tröstat, skrattat och lekt med de små barnen.

Imorgon väntar en dag på Häggviksskolan där jag ska ta mig an idrottslektioner fram till klockan 13. Därefter är det lunch med Matte och Sara som gäller och dagen avslutyas med ett pass på Edb callcenter. Och för er som undrar sen gårdagen - stötvågen kommer att slå till 16.15 på torsdag. Senan är redan spänd...

Krambanan 
// Frasse

Kommentarer
Postat av: Linn

Helt rätt Fransson, jag förstår mig inte på folk som inte förstått tjusningen med Harry Potter?!?!?!

2008-09-19 @ 18:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0