Torsdag!

Först vill jag skriva att jag är hemskt avundsjuk på bland annat Simon som var på Coldplay-konserten igår. Jag och Jossan lyssnade på deras låtar igår hemma i villan och längtade oss bort till globen.

Måste berätta om min härliga färd imorse. Jag skulle cykla till bussen för att åka med 627. Den tar bara cirka 20min till Sollentuna. Skönt att slippa roslagsbanan, gång till Danderyd och segbussen (sammanlagt över en timmes åktid) tänkte jag. Halvägs till busshållsplatsen pajjade cykeln, försökte snabbt med mina händiga fingrar att laga den med det gick inte. Jag skulle inte hunnit gått så därför fick jag vända och ta roslagsbanan. Jag måste komma underfund med varför sådana här händelser inträffar..just mig. Det handlar inte om otur för jag har inte yttre kontrollokus utan inre (försöker intala mig det i alla fall).

Körde 15 underbara kilometer vid järvafältet idag. Benen var i och för sig aningen tunga (har kört på ganska bra utan vilodag på länge, förra onsdagen tror jag) men det gör inget när man springer vid Järvafältet. Det bästa med Järva är självklart Naturen och alla djur. Jag sprang idag igenom en hästhage, tjurhage (blev aningen skraj när de visade hornen för mig) och en hage med highland cattles. Rundan är också bra för mina fötter (om jag inte vrickar dem) för det är småstigar, rötter, upp och ner..
Efter distansen blev det skivstång. Ett jobbigt styrkepass där utfallsstegen är värst. Det är rätt jobbigt att hålla igång i två timmar men efteråt är det superskönt, särskilt när jag får njuta av pastapytt a la Mattias Karlsson!

Har en liten rast på jobbet nu..eller rast och rast =D Stänger idag så det blir sent ikväll.


kram matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0